Informații


 
Despre psihoterapie


 

  • Durata unei ședințe este de aproximativ 50 de minute.  Frecvența ședințelor este de  o (una) întâlnire pe  săptămână. În funcție de necessitate și ritmul de lucru a clientului, se poate modifica numărul ședințelor/săptămână.

 

  • Este important, ca în cazul în care clientul nu poate participa la o ședință prestabilită, să anunțe acest lucru cel puțin cu 24 de ore înainte. În cazul neanunțării absentării de la ședință, aceasta se consideră ca ședintă realizată și clientul are obligația de a o plăti integral. În cazul întârzierii clientului de la ședință, acesta se va ține și se va termina la ora prestabilită, fără a se putea prelungi acesta. Dacă ședința nu se realizează din vina psihologului/psihoterapeutului se oferă posibilitatea de a o recupera.

 

  • După două ședințe anulate de client, mențin dreptul de a nu prenota altă ședintă. În cazul unui nou angajament este posibilă continuarea ședințelor.

 

  • Intervenția psihoterapeutică în cazul minorilor, se realizează cu implicarea părinților acestora; implicarea părinților se stabilește în funție de vârsta și starea  copilului; copiii peste 16 ani au dreptul de a limita implicarea părinților în procesul terapeutic; cu clienții peste 18 ani contractul psihoterapeutic se realizează în mod individual.

 

  • Clientul are dreptul să primească informații despre studiile  mele și rolul meu ca psiholog/psihoterapeut în procesul psihoterapeutic, despre eventualele neplăceri și riscuri pe parcusul procesului psihoterapeutic, cât si despre alternative și  rezultatele așteptate în urma ședințelor.

 

  • Ca psiholog/psihoterapeuț am obligația de a păstra confidențialitatea așa cum este formulat în Codul Deontologic al Colegiului Psihologilor din România (COPSI)  și în Codul Etic a Federației Române de Psihoterapie (FRP). Această obligație este valabilă așa în cazul clienților-adulți, ca și in cazul copiilor. Părintele are dreptul la informații în limita confidențialității actului terapeutic. În cazul în care nu se poate păstra actul de confidențialitate, clientul are dreptul să fie informat cu privire la acesta.